Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Organizując wesele na pewno masz wiele pytań. Zadzwoń do nas, a na wszystkie z przyjemnością odpowiemy.

Mimo faktu, iż wesele jest wydarzeniem wyjątkowym i szczególnym w Waszym życiu, to przed Wami już wiele młodych par organizowało przyjęcia weselne. W ciągu kilkunastu lat, kiedy to pomagamy narzeczonym w przygotowaniach idealnego przyjęcia natrafiliśmy na wiele pytań, które z pewnością trapią i Was. Zachęcamy do przejrzenia poniższej listy najczęściej zadawanych pytań, a z pewnością rozwiejemy przynajmniej część Waszych wątpliwości.

Jaki jest koszt wynajmu sali weselnej?

Koszt wynajmu sali weselnej jest wliczony w menu. Nie pobieramy dodatkowej opłaty za wynajem.

Czy cena obejmuje wynajęcie lokalu na poprawiny?

Cena poprawin nie jest wliczona. Istnieje możliwość zorganizowania przyjęcia na poprawiny po korzystnych cenach.

Jak będzie wyglądało rozłożenie stolików, ile osób zmieści się na sali?

Rozłożenie stolików jest uzależnione od liczby Gości oraz Państwa preferencji. Przykładowe rozłożenie stołów możemy przesłać Państwu mailowo.

Ile kosztuje menu dla osoby dorosłej, dziecka?

Koszt menu zależy wyłącznie od Państwa preferencji. Możecie Państwo wybrać gotowe menu dostępne na naszej stronie internetowej lub też skomponować własny zestaw. Małe dzieci nie są liczone wcale, większe jako połówki.

Czy w ramach ceny menu, wynajmu sali jest oferowany dla gości weselnych bezpłatny parking strzeżony?

Parking jak najbardziej jest darmowy ale nie jest strzeżony.

Do której godziny może trwać wesele?

Ponieważ sala będzie wyłącznie do Państwa dyspozycji i na Państwa wyłączność wesele może trwać do ostatnich Gości.

Czy organizatorzy przygotowują dekorację sali, czy mają to zrobić państwo młodzi?

Z przyjemnością możemy na Państwa życzenie przygotować dekorację sali. Możecie Państwo również zrobić to we własnym zakresie.

Jak wygląda dekoracja?

Dekoracja w sali zależy wyłącznie od Państwa preferencji.

Jakie elementy dekoracji można samemu dopasować?

Nie ma ograniczeń jeśli chodzi o dekorowanie sali. Możecie Państwo dowolnie zmodyfikować wystrój.

Czy po weselu można otrzymać z restauracji nienaruszone ciasta, sałatki, mięsa ?

Jak najbardziej. Wszystkie potrawy, które nie zostaną zjedzone zostaną na Państwa życzenie zapakowane i przekazane Państwu. Dysponujemy opakowaniami.

Menu – czy można przygotować samemu, czy trzeba wybrać jeden z udostępnianych?

Dla Państwa wygody przygotowaliśmy przykładowe menu, które są dostępne na naszej stronie internetowej. Z przyjemnością również wysłuchamy Państwa oczekiwań co do menu i skomponujemy zestawy indywidualnie dobrane do Państwa preferencji.

Czy jest możliwość zamówienia poza restauracją tortu, ciast, alkoholu?

Tak i nie pobieramy z tego powodu żadnych opłat.

Tort weselny – przygotowuje restauracja, czy trzeba oddzielnie zamówić?

Tort weselny możemy dla Państwa zamówić z cukierni.

Czy można samemu zaprojektować tort lub zażyczyć sobie konkretnych ozdób?

Jak najbardziej. Kwestię wyglądu oraz dekoracji tortu pozostawiamy Państwa preferencjom.

Jaki jest koszt ciast, tortu?

Jest to kwestia do ustalenia, w zależności od rodzaju ciast. Koszt tortu zależy również od jego rodzaju, jak i jego wielkości. Średnio cena wynosi od 100 zł za kg.

Czy my kupujemy chleb, kieliszki do powitania, czy organizuje to restauracja?

Nie, wszystkie te rzeczy są w cenie wesela.

Czy jest specjalna chłodnia na alkohol?

Tak, jest też kostkarka do lodu i kubełki do chłodzenia wódki.

Kiedy trzeba oddać alkohol do schłodzenia?

Dzień przed weselem.

Czy alkohol podaje obsługa, czy może alkohol donosić ktoś z rodziny?

Jest to kwestia do ustalenia.

W którym miejscu jest stolik dla muzyków, kamerzysty, fotografa?

To również jest kwestia, którą ustalamy indywidualnie.

Ile kosztuje menu dla muzyków, fotografa, kamerzysty?

Jest to zależne od umowy jaką mają Państwo z tymi osobami czy zapewniają im Państwo całe wyżywienie czy tylko częściowe.

Gdzie są toalety, czy zmieści się w nich Panna Młoda w szerokiej sukni?

Tak, nasze sale wyposażone są w toalety, w których bez przeszkód zmieści się Panna Młoda w szerokiej sukni.

Czy jest specjalne miejsce na wyłożenie księgi wpisów dla gości?

Tak

Gdzie stać będzie sztaluga z planem rozsadzania gości, jaki ma format?

Sztaluga taka zazwyczaj stawiana jest przy wejściu, dodatkowo udostępnimy tablicę korkową w drewnianej ramie w formacie  A1.

Czy istnieje możliwość dodatkowego nagłośnienia sali?

Tak

Czy jest możliwe przećwiczenie tańca na sali weselnej dzień albo kilka dni przed weselem?

Tak, oferujemy również kurs tańca.

O której godzinie będą podawane posiłki?

Godziny serwowania posiłków ustalane są indywidualnie. Mniej więcej co 2 -2,5 godziny.

O której godzinie będzie podany tort weselny?

Do ustalenia, wszystko zależy od Państwa preferencji.

Ile miejsc noclegowych może zapewnić Gościniec?

Oferujemy 39 miejsc noclegowych przy Gościńcu Szumnym oraz do 60 miejsc przy Gościńcu Nałęże.

Jaki jest orientacyjny koszt noclegu dla gości weselnych?

Cena bez śniadania kosztuje 45 zł/os. w hoteliku przy Gościńcu Szumnym.  W bungalowach 110zł/pokój 2-osobowy, 40 zł/dostawka przy Gościńcu Nałęże. Śniadanie jest dodatkowo płatne 25 zł/os. Parking jest dostępny dla Gości i bezpłatny.

Kiedy goście muszą wymeldować się z pokoi?

Doba trwa od 14:00 do 11:00, istnieje możliwość ustalenia innych godzin zakwaterowania i wykwaterowania.

Jaka jest minimalna ilość osób za jakie trzeba zapłacić aby zorganizować wesele?

Płaci się za faktyczną ilość gości.

Czy jest wydzielone miejsce dla palących?

Palimy na zewnątrz budynku, na zadaszonym tarasie.

Z czego jest wykony parkiet?

Parkiet jest drewniany – deski.

Czy orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu co stoliki?

Tak, orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu co stoliki.

Czy posiadają Państwo udogodnienia dla karmiących matek?

Tak, jest możliwość skorzystania z pokoi.

Czy są dostępne przewijaki dla niemowląt?

Tak, w naszych toaletach są przewijaki dla najmłodszych Gości.

Czy można przynieść własny alkohol?

Tak

Czy pobierana jest tzw. „opłata korkowa”?

Tylko za piwo, w wysokości 2,50 zł/0,5 l

Jakie są ceny alkoholu w lokalu i jakie marki są dostępne?

Marki alkoholi są do ustalenia, do ceny hurtowych doliczamy 4 zł.

Gdzie można skosztować potraw weselnych? Czy zapewniają Państwo darmową degustację potraw weselnych?

Tak, dania można skosztować u nas w karczmie.

Czy jest dostępny tzw. „stół wiejski”? Czy można dostarczyć własne wyroby?

Tak jest dostępny, niestety nie ma możliwości dostarczania własnych wyrobów.

Czy jest możliwość zobaczenia kuchni?

Tak

Czy płacimy za stłuczoną zastawę i kieliszki? Jeżeli tak to jakie są koszty?

Nie, chyba ze będzie to ponadnormatywne stłuczenie z winy Gości.

Ile kawy, herbaty, soków, wody przypada na jedna osobę?

Kawa, herbata serwowane są w cenie i podawane bez limitu, pozostałe napoje rozliczane wg zużycia lub ryczałtem czyli podawane też bez limitu.

Czy posiłki przygotowywane są na miejscu, czy zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma? Proszę powiedzieć coś o kuchni i kucharzach.

Posiłki są przygotowywane na miejscu. Kuchnia spełnia wszelkie wymogi sanitarno-epidemiologiczne i jest regularnie kontrolowana przez sanepid. Kucharze to profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem. Współpracujemy z nimi od lat .

Jakie napoje są serwowane na weselu? Proszę podać marki napoi. Jaka jest pojemność butelek stawianych na stole? Czy soki podawane są w kartonikach czy w dzbankach?

Serwujemy wszystkie napoje dostarczane przez firmę Coca-cola. Objętość butelek do uzgodnienia od 0,2 l do 1 l, soki i woda niegazowana podawane są w dzbankach.

Czy gwarantujecie Państwo powitanie chlebem weselnym i solą? Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

Tak, powitanie chlebem i solą jest w cenie .

Czy zgodzą się Państwo na przeprowadzenie pokazu sztucznych ogni? Czy mogą Państwo zapewnić jakieś dodatkowe atrakcje?

My się zgadzamy. Pozostałe pozwolenia należy uzyskać. Możemy Państwu w tym pomóc.

Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalety i jej wyposażenie w ręczniki, papier, mydło?

Tak, oczywiście.

Czy udostępnią nam Państwo miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i prezentów? Czy Posiadacie Państwo sejf? Czy poniesiemy za to jakieś opłaty?

Nie, nie posiadamy sejfu.

Do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości? Do kiedy należy ostatecznie ustalić menu?

Menu ostatecznie ustalamy zazwyczaj nie później niż 3 tygodnie przed weselem, ale nie jest to reguła, możemy to zrobić w dowolnej innej chwili. Ostateczną, wiążącą liczbę Gości musimy znać na tydzień przed weselem.

Czy w czasie ślubu będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej?

Nie, tylko w czasie wesela.

Czy możemy przyjrzeć się organizacji innych wesel? Kiedy można się umówić i na jakich zasadach?

Tak, ale tylko na etapie przygotowań. Terminy do ustalenia.

Jaka jest wielkość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić? Kiedy płacimy resztę? Czy są jakieś udogodnienia jeżeli chodzi o spłatę?

Zadatek w wysokości 1000 zł wpłacamy przy ustalaniu terminu, drugi w wysokości 2000 zł przy ustalaniu menu. Reszta płatna do 2 dni po weselu.

Czy możemy sami wybrać zespół muzyczny?

Tak, jak najbardziej.

Czy prąd, gaz, woda są wliczone w cenę wynajmu czy płaci się za nie dodatkowo. Czy za oświetlenia wykorzystywane przez orkiestrę płaci się dodatkowo?

Nie, nie ma dodatkowych opłat za energię.

Czy za obsługę dodatkowo płacimy? Ile kelnerów przypada na jedną osobę.

Nie, nie pobieramy opłat za obsługę. Jeden kelner przypada na 20 – 25 osób.

Czy obok będą odbywały się inne imprezy? Czy nie będziemy sobie przeszkadzać?

Nie organizujemy jednocześnie dwóch wesel w tym samym budynku. Sala jest do Państwa dyspozycji na wyłączność.

Czy możemy sami zaproponować układ stołów na sali restauracyjnej?

Tak, jak najbardziej.

Czy w czasie wesela inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?

Tak, nie prowadzimy sprzedaży dla innych klientów.

Czy posiadają Państwo świeczniki? Czy udostępniają Państwo wazony na kwiaty? Czy serwetki są w cenie?

Tak, posiadamy zarówno świeczniki jak i wazony. Kolor serwetek dobieramy do Państwa preferencji.

Czy w obiekcie znajduje się agregat prądotwórczy? Czy w razie braku prądu poniesiemy dodatkowe koszty za korzystanie z agregatu?

Tak, mamy agregat, ale nie pobieramy dodatkowych opłat za jego ewentualne używanie.

Jakiej pojemności kieliszki Państwo posiadacie? Czy możemy wybrać pojemność jaka nam odpowiada?

Mamy kieliszki 30 ml.

Od jak dawna działa Państwa lokal? Jak wiele imprez zorganizowaliście Państwo w Tym czasie?

Działamy od ponad 16 lat, zorganizowaliśmy kilkaset wesel plus inne imprezy okolicznościowe.

Czy lokal jest ogrzewany? Czy latem jest możliwość włączenia ogrzewania w razie potrzeby i na życzenie klientów?

Tak, jest ogrzewany. Jest możliwość włącznie ogrzewania również w lecie.

Czy lokal dysponuje osobną salą lub przynajmniej specjalnie wydzieloną częścią dla dzieci, czy siedzą one przy stołach z dorosłymi? Czy w przypadku osobnej sali, będą one pod opieką wykwalifikowanych osób?

Nie mamy osobnej sali dla dzieci, ale dysponujemy kącikiem zabaw w sali. Możemy również zaaranżować nieużywane piętro Sali II lub III na miejsce dla dzieci. To czy dzieci będą siedzieć z dorosłymi zależy wyłącznie od Państwa. Możemy dla dzieci przygotować osobny stolik. Ponadto przy naszych salach znajdują się place zabaw. Opiekę nad dziećmi organizujecie Państwo we własnym zakresie.